Nápověda menu

Optimalizace CPC

Funguje stejně jako u jiných kampaní v Skliku

Jak kampaň Zboží.cz vyhodnocovat a optimalizovat?

    • Upravujte nastavené max. CPC podle dosahovaného výkonu 
    • Vyčleňte nejhledanější sortiment nebo skupinu nabídek do podrobnějších sestav nebo produktových skupin a nastavte jim odpovídající max. CPC 
    • Inzerci si můžete rozdělit do více kampaní Zboží.cz segmentovaných např. dle kategorie zboží, výrobce nebo typu aukce (pouze po přesunutí řízení inzerce
    • Nastavte si pro sestavy automatická pravidla 
    • Upravte % výše nabídek dle zařízení, umístění produktové inzerce (Seznam.cz, Zboží.cz) nebo podle typu aukce (detail produktu TOP, hledání a nabídky od nejlevnějšího) 
    • Pokud si založíte více kampaní Zboží.cz, např. s cílem, aby se jedna vydávala pouze pro detail produktu a druhá pro vyhledávání, je třeba postupovat takto:
      • U kampaně, která se má vydávat pouze ve vyhledávání, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Produkt – doporučené hodnotu –100 %. 
      • U kampaně, která se má vydávat pouze v detailu produktu, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Vyhledávání hodnotu –100 %. 
      • Žádná ze sestav nebo produktových skupin nesmí mít nastavenou nižší max. CPC než je ceníková (až 3,60 Kč). V opačném případě se nabídka bude moci vydat za ceníkovou cenu z jiné kampaně. 

    Max. CPC ovlivníte:

    1. V rozhraní Skliku zadáním hodnoty max. CPC reklamních sestav/produktových skupin v kampani Zboží.cz: Název Provozovny.

    • V Skliku se oproti administraci Zboží.cz či XML feedu nastavuje pouze jedna CPC a sice na úrovni sestav/produktových skupin.
    • Pokud se nabídka nachází ve 2 skupinách, do aukce vstupuje skupina s vyšší max. CPC (i pokud byla převzata z nadřazené sestavy). Výjimkou je výchozí sestava Všechny produkty, která má ve výdeji vždy nižší prioritu.
    • Nastavená max. CPC u produktové skupiny má vyšší prioritu než nastavená max. CPC sestavy

    Každou úpravou CPC u sestav/produktových skupin upravujete cenu za proklik celé produktové inzerce jak pro pro web Seznam.cz tak i pro web Zboží.cz a pro všechna umístění nabídek.

    2. Následně můžete již zadané CPC procentuálně upravovat prostřednictvím multiplikátoru v administračním rozhraní Skliku.