Nápověda menu

Optimalizace CPC

Max. CPC ovlivníte:

Zadáním hodnot CPC v rozhraní Zboží.cz – přes:

  • nastavení pro kategorie nebo
  • nastavení pro cenové rozsahy nebo
  • položky jednotlivě – nastavením ceny za proklik v detailu každé nabídky nebo
  • exportem / importem položek v CSV souboru do systému Zboží.cz nebo
  • exportem / importem kategorií v CSV souboru do systému Zboží.cz nebo
  • jejich kombinací.

Pokud je vybráno více možností, je jejich priorita následující

  1. nastavení položek
  2. nastavení dle kategorií
  3. nastavení dle cenových rozsahů

Ať už zvolíte jakoukoliv z možností výše, vždy máte možnost zadat 2 druhy CPC

  • MAX_CPC (CPC pro detail produktu)
  • MAX_CPC_SERACH (CPC pro výpis a vyhledávání nabídek a Zboží inzeráty)

Každou úpravou CPC upravujete cenu za proklik produktové inzerce jak pro pro web Seznam.cz tak i pro web Zboží.cz:

Co přesně ovlivňuje CPC pro detail produktu (MAX_CPC)?

Co přesně ovlivňuje CPC pro výpis a vyhledávání nabídek a Zboží inzeráty (MAX_CPC_SERACH)?

  • Na webu Zboží.cz:
    • výsledek hledání (výpis samostatných nabídek napříč celým Zboží.cz, tj. nabídky bez produktové karty),
    • výpis kategorie (výpis samostatných nabídek v konkrétní kategorii),
    • hledání v kategorii (výpis samostatných nabídek v konkrétní kategorii při hledání klíčových slov).
  • Na webu Seznam.cz – Zboží inzeráty

Následně můžete již zadané CPC procentuálně upravovat prostřednictvím multiplikátoru v rozhraní Zboží.cz.

Díky multiplikátoru můžete upravit CPC pouze pro určitý web (Seznam.cz vs Zboží.cz) a/nebo umístění nabídky a/nebo zařízení (PC, tablet, mobil).

V administraci Zboží.cz je v Nastavení aukce v záložce Úprava max. CPC k dispozici multiplikátor pro procentuální úpravu nabídek CPC.

Možnosti multiplikátoru v rozhraní Zboží.cz i jeho ukázku si projděte v naší Nápovědě