Nápověda menu

Produktová inzerce na Seznamu

Produktová inzerce na Seznamu zahrnuje:

  • Inzerci na Zboží.cz:
    • Zboží inzeráty – inzerce ve vyhledávání na Seznam.cz (součástí je i inzerce na Sbazar.cz a Obrázky.cz),
    • Cenový srovnávač,
  • Dynamický retargeting,
  • Dynamický banner.

Tato lekce se zaměřuje pouze na nastavení produktové inzerce ve vyhledávání na Seznam.cz a na webu Zboží.cz.

Produktovou inzerci na Seznamu (ve vyhledávání na Seznam.cz i webu Zboží.cz) můžete obsloužit z jednoho místa.

Inzerce se propojila jak pro inzerenty, tak i pro uživatele ve vyhledávání na Seznam.cz – s cílem nabídnout uživateli ty nejvhodnější výsledky hledání a inzerentům přinést maximální výkon.

V souvislosti s touto změnou byly původní Produktové inzeráty Skliku na všech reklamních pozicích zcela nahrazeny Zboží inzeráty (ZI). Ty jsou schopné doručit lepší výkon.

Zboží inzeráty (ZI) jsou nyní hlavním zdrojem produktové inzerce ve vyhledávání na Seznam.cz. Zobrazujeme je na všech reklamních pozicích, kde jste byli zvyklí vídat Produktové inzeráty Skliku – top pozice, boční nebo spodní pozice ve vyhledávání na Seznam.cz, Sbazaru a Seznam.cz Obrázky.

Pokud inzerujete na webu Zboží.cz, přechod na Zboží inzeráty proběhl automaticky, bez zásahu inzerentů. 

  • Z pohledu uživatele hledajícího na Seznamu se nejedná o viditelnou změnu.
  • Z pohledu inzerenta změna znamená, že kampaním s Produktovými inzeráty Skliku klesly zobrazení na nulu a naopak stoupl počet zobrazení Zboží inzerátů ve vyhledávání na Seznamu.
  • Zároveň jako inzerenti nyní stojíte před rozhodnutím, odkud chcete nastavovat ceny za proklik produktové inzerce.

V dalších kapitolách vysvětlujeme, jaké jsou možnosti správy produktové inzerce, kdy se pro jakou variantu rozhodnout a samotné nastavení.

Bez inzerce na Zboží.cz není možné zobrazovat vaši reklamu ve vyhledávání na Seznamu v podobě Zboží inzerátů.

Pokud dosud nevyužíváte inzerci na Zboží.cz, zaregistrujte svůj e-shop, případně kontaktujte svého obchodního zástupce nebo konzultanta. Jména a kontakty najdete v Klientské zóně.

Svůj e-shop můžete registrovat 3 způsoby. Buď v patičce na stránce www.zbozi.cz, ve vaší klientské zóně nebo v administraci vašeho e-shopového řešení.

Před začátkem inzerce na Zboží.cz se ujistěte, zda se nechystáte propagovat nepovolený či pravidly omezený obsah.

FAQ

Jak změny v produktové inzerci na Seznamu ovlivní můj Dynamický retargeting a Dynamické bannery?

Proběhlé změny na Dynamický retargeting a Dynamické bannery nemají žádný vliv. V tomto směru se nic nemění.

Můžu pracovat s vylučujícími klíčovými slovy?

V kampani typu Zboží.cz nejsou k dispozici přehledy vyhledávacích dotazů a nelze používat vylučující slova.

Nejsem typický eshop, inzeroval jsem přes Produktové inzeráty, ale na Zboží.cz jsem měl inzerci zakázanou. Přijdu nyní o Produktové inzeráty?

Důležité je, zda plníte podmínky pro inzerci na Zboží.cz. Pokud ano, obraťte se na svého obchodního zástupce nebo konzultanta, kteří vám pomohou inzerci rozjet. Jména a kontakty najdete v Klientské zóně.

Můžu Zboží inzeráty zcela vypnout?

Produktovou inzerci ve vyhledávání na Seznam.cz nelze zcela vypnout (např. nastavením úpravy nabídky na -100 %), vždy se vydává minimálně za ceníkovou cenu za proklik.