Nápověda menu

Platební modely v Obsahové síti

U kampaní v Obsahové síti máte na výběr dva platební modely:

  • Cenu za proklik (CPC)
  • Cenu za tisíc zobrazení (CPT)

Před založením každé obsahové kampaně dobře zvažte, jaký platební model zvolíte.

Platební model Cena za proklik (CPC)

U platebního modelu CPC jsou hrazena kliknutí na reklamu – platíte tedy až za uživatele, které vám reklama skutečně přivedla na váš web. V rozhraní nastavujete maximální cenu za proklik, reálná cena za proklik může být nižší. Důležitým faktorem vstupujícím do aukce je v tomto případě míra prokliku (CTR), tedy poměr mezi počtem prokliků a počtem zobrazení reklamy.

Výhody

  • Platíte až za proklik na reklamu (za přivedeného uživatele) – nikoliv za její zobrazení.
  • V případě, že budete dosahovat nadprůměrného CTR, budete v aukci zvýhodněni a prosadíte se s nižší cenou za proklik.

Nevýhody

  • Při nízké míře prokliku můžete ztrácet možná zobrazení nebo se vaše reklama může přestat úplně zobrazovat.

Kdy model CPC použít?

  • Platební model CPC doporučujeme nastavit u kampaní, kterými chcete přivést co nejvíce návštěvníků na váš web.

Platební model Cena za tisíc zobrazení (CPT)

U CPT modelu platíte za množství zobrazení reklamy. Na rozdíl od platby za proklik funguje platba za tisíc zobrazení v Skliku modelem first price – vždy zaplatíte přesně částku, kterou jste nastavili. Míra prokliku (CTR) do aukce nevstupuje. 

Výhody

  • Při dostatečné CPT jistota zobrazení bez ohledu na dosahované CTR.
  • Případná nízká míra prokliku reklamy, jejíž cílem není přilákat prokliky, nemůže negativně ovlivnit počet zobrazení vaší reklamy. 
  • Čím vyšší CPT, tím více zobrazení můžete získat.

Nevýhody

  • Platíte za tisíc zobrazení reklamy, bez ohledu na skutečné množství prokliků (uživatelů). V případě nižší proklikovosti může vycházet v přepočtu vyšší CPC.

Kdy model CPT použít?

  • Vždy u formátů Branding a Videoreklama.
  • Pokud vám záleží především na podpoře znalosti vaší značky a viditelnosti reklamy.