Doporučení k obsahovým kampaním
Co dodržovat, aby byly obsahové kampaně výkonné a dosahovaly co nejlepších výsledků?
- Různé Typy cílení oddělujte do samostatných reklamních sestav. – Pokud nechcete úmyslně cílit na jejich průnik – dejte pozor, abyste cílovou skupinu nezúžili příliš. Výjimku tvoří kombinace cílení Retargeting a Zájmy o koupi, která naopak cílení rozšiřuje.
- Jednotlivé formáty reklamy rozdělte do samostatných reklamních sestav nebo kampaní. – Každý formát reklamy vyžaduje jinou výši nastavení ceny (max. CPC/CPT). Snáze se vám budou kontrolovat výsledky, vaše optimalizační kroky budou přesnější.
- Pracujte s frekvencí zobrazení reklamy jednomu uživateli za den či týden.
- Tvořte kreativní reklamy. – V Obsahové síti oslovujete pasivního uživatele a reklama ho musí zaujmout v prvních 2-3 sekundách. Kreativní sdělení musí být zároveň srozumitelné tak, aby uživatel věděl, co ho na cílové stránce čeká.
- Bannery nasazujte ve všech podporovaných formátech. – Díky tomu se budou zobrazovat na maximu reklamních ploch.
- Pracujte s více inzeráty v rámci jedné reklamní sestavy – inzeráty testujte. – Inzerátů nahrávejte více, testujte je a pravidelně je měňte, aby neztratily svou atraktivitu. Poutavější texty nebo lépe zvolený obrázek může běžně výkon reklamy až zdvojnásobit. Pokud máte dostatečně široké cílení, nebojte se nasadit i 5 a více různých inzerátů do jedné reklamní sestavy.
- Nejméně efektivní inzerát/inzeráty (nízká míra prokliku nebo nízký konverzní poměr) po dostatečně dlouhém testovacím období zastavte a nahraďte novými. – Rozhodujte se vždy až na základě dostatečného množství relevantních dat.
- Obsahové kampaně vyhodnocujte komplexně.
V Nastavení kampaně doporučujeme po získání dostatku dat nastavit střídání inzerátů Optimalizovaně dle CTR nebo, pokud měříte konverze a je jich v kampani dostatečný počet, podle CPA (ceny za jednu konverzi) či PNO (podílu inzertních nákladů na obratu).
Systém ve výdeji upřednostní ty, které dosahují vyššího CTR nebo nižší CPA/PNO.