Nápověda menu

Jak napsat textový inzerát?

1. Dodržujte pravidla inzerce.

Vyhnete se tak zbytečnému zamítnutí inzerátu – váš inzerát nebude aktivní, dokud jej neopravíte podle pravidel.

2. Použijte hlavní klíčové slovo z reklamní sestavy ve vašem inzerátu.

Z dobrého inzerátu musí být na první pohled patrné, kam proklik uživatele zavede. Klíčové slovo z reklamní sestavy proto použijte v textu inzerátu, případně i v takzvané Cestě. Díky tomu bude inzerát velmi přesně odpovídat na dotaz uživatele. Navíc pokud se vyhledávací dotaz ztotožňuje s výrazy v inzerátu, jsou tyto výrazy v inzerátu zvýrazněny tučným písmem a více tak upoutají pozornost uživatele.

3. Vkládejte klíčová slova do textu inzerátu dynamicky.

Obecně doporučujeme v jedné reklamní sestavě používat pouze úzce související klíčová slova a pro ty napsat relevantní statický inzerát. V některých případech toto nemusí být možné.

Potom můžete pro zvýšení relevance klíčová slova z reklamní sestavy doplňovat do textu inzerátu dynamicky prostřednictvím proměnné {keyword: náhradní slovo}.

Při použití dynamického vkládání klíčových slov do inzerátu volte pouze klíčová slova s diakritikou a bez chyb nebo překlepů.

4. Zvolte vhodnou cílovou URL.

Při nastavování cílové URL veďte uživatele vždy na maximálně relevantní stránku a tím mu usnadněte cestu k nákupu.

Pokud uživatel hledá například pračku konkrétní značky, veďte ho přímo do kategorie praček s touto značkou. Pokud hledá konkrétní model, veďte ho přímo na jeho stránku.

Uživatele, který hledá konkrétní dotazy, rozhodně neveďte na domovskou stránku vašeho e-shopu. Takový uživatel neuvidí to, co hledá a tím se zvyšuje pravděpodobnost, že váš web obratem opustí, aniž by nakoupil.

5. Zvyšte atraktivitu svého inzerátu:

Inzerát odlište od konkurence.

  • Probuďte v sobě copywritera a porovnejte mezi sebou inzeráty svých konkurentů. Zkuste najít způsob, jak se od nich odlišit.
  • Významnou roli hraje také to, jak inzerát vizuálně působí. Uživatelé většinou text doslovně nečtou, proto je vhodné je již při letmém pohledu zaujmout třeba čísly, ať už se jedná o ceny, slevy, letopočty, nebo další konkrétní údaje.

Vyzvěte uživatele k akci.

  • Vyzkoušejte v textu inzerátu výzvu k akci. Směřujte uživatele k tomu, co chcete, aby udělali. Pokud je taková výzva dobře formulovaná, lidé jí rozumí a vědí, co se stane, když ji provedou. Vyzkoušejte slovesa jako například: Kupte si, Vyzkoušejte, Rezervujte, Objevte, Zažijte

Zdůrazněte užitky a konkurenční výhody.

  • Proč by měl uživatel nakoupit právě u vás? V čem se vaše nabídka liší od těch ostatních? Odpovědi na tyto otázky by se měly v inzerátu vždy nacházet.

Například:

Doručíme do 24 h

Při nákupu nad 500 Kč doprava zdarma

Prodloužená záruka

Zdůrazněte v textu inzerátu vaši silnou značku

  • Máte silnou a důvěryhodnou značku? Využijte toho a dejte ji viditelně do inzerátu.