Nápověda menu

Retargetingový kód

Jak jsme již vysvětlili, abyste mohli (D)RTG využívat, je nutné na web klienta nasadit retargetingový kód. Tento kód vám umožní zaznamenávat návštěvníky vašeho webu pro retargetingové cílení.

Pojďme se nyní na retargetingový kód (RTG kód) zaměřit blíže.

Retargetingový kód je unikátní pro každý Sklik účet.

Kde RTG kód najdu?

V administračním rozhraní Skliku v menu Nástroje – Retargeting pod možností Zobrazit retargetingový kód si můžete zobrazit jeho základní verzi.

Základní verze kódu plně postačí pro potřeby Retargetingu a základní nastavení Dynamického retargetingu produktů – pokud se URL produktu v XML feedu a URL produktu na webových stránkách přesně shoduje.

Pokud byste chtěli v DRTG párovat produkty pomocí ITEM_ID, použijte pokročilé nastavení retargetingového kódu za využití parametru item_id. Párování přes ITEM_ID doporučujeme využít, pokud chcete nasadit DRTG produktů a identifikátor nabídky v URL je parametr za značkou ? nebo #. Například www.urlproduktu.cz/?barva=cerna. Aby Sklik poznal, jaký produkt si uživatel na webu prohlíží, je třeba upravit stávající retargetingový kód.

Kam RTG kód umístit?

Kód umístěte na všechny stránky webu, ze kterých chcete sbírat seznamy uživatelů pro váš (D)RTG. Obvykle je zapotřebí pokrýt celý web, proto se retargetingový kód vkládá do části, která je pro celý web společná, například do hlavičky nebo patičky stránek. Některá webová řešení mají pro tyto účely připravený kontejner, do kterého se vkládá buď celý kód nebo pouze jeho ID.

Přečtěte si návod od agentury H1.cz, jak retargetingový kód nastavit prostřednictvím systému Google Tag Manager.

Možnosti předávání vlastních událostí

V Skliku je možné pomocí upraveného RTG kódu odesílat do retargetingových seznamů i vlastní události. Mezi tyto události může patřit například stažení souboru, doscrolování uživatele do určité části stránky, registrace do newsletteru, RTG dle doby strávené na webu.

Podrobnosti jak na to najdete v Nápovědě.