Způsob řazení inzerátů ve vyhledávací síti
Ve výsledcích vyhledávání jsou až 4 TOP pozice a 3 spodní pozice. O umístění na těchto pozicích rozhoduje převážně maximální cena za proklik (max. CPC) a jako další důležitý faktor atraktivita inzerátu pro uživatele vyjádřená hodnotou míry prokliku (CTR).
Nastudujte si podrobněji, které faktory vstupují do aukce a na co se vám tedy vyplatí zaměřit při tvorbě vyhledávacích kampaní.
Max. CPC ≠ Reálná CPC – Systém účtuje nejnižší potřebnou částku pro udržení pozice inzerátu.
Koeficient kvality = CTR – Čím lepší je zpětná vazba od uživatelů, tím větší je šance zobrazení inzerátu na lepších pozicí.
Co udělat pro co nejlepší pozici?
1. používejte všechny typy shod (přesnou, frázovou i volnou)
2. využívejte vyhledávací dotazy, díky kterým můžete získat nová klíčová slova
3. vylučujte nerelevantní klíčová slova (pomůže vám našeptávač, návrh klíčových slov a vyhledávací dotazy)
4. upravte inzerát tak, aby byl atraktivní (komunikujte konkurenční výhody, silnou značku, použijte vázvy k akci a dodržujte shodu vyhledávacícho dotazu s inzerátem)
Podívat se můžete také na naše video k tomuto tématu: