Nápověda menu

Jak napsat dobrý textový inzerát?

1. Dodržujte pravidla inzerce.

Vyhnete se tak zbytečnému zamítnutí inzerátu – váš inzerát nebude aktivní, dokud jej neopravíte podle pravidel.

2. Použijte hlavní klíčové slovo z reklamní sestavy ve vašem inzerátu.

Používejte v textu inzerátu klíčová slova. Díky tomu bude inzerát odpovídat dotazu uživatele, který vyhledává konkrétní službu nebo produkt. Inzerát má nabízet řešení uživatelova problému nebo potřeby. Přidejte klíčová slova i do cesty inzerátu.

TIP: Pokud inzerát a vyhledávací dotaz obsahuje totožná klíčová slova, zvýrazní se v zobrazeném inzerátu tučným písmem.

3. Vkládejte klíčová slova do textu inzerátu dynamicky.

Obecně doporučujeme v jedné reklamní sestavě používat pouze úzce související klíčová slova a pro ty napsat relevantní statický inzerát. V některých případech toto nemusí být možné.

Potom můžete pro zvýšení relevance klíčová slova z reklamní sestavy doplňovat do textu inzerátu dynamicky prostřednictvím proměnné {keyword: náhradní slovo}.

Při použití dynamického vkládání klíčových slov do inzerátu volte pouze klíčová slova s diakritikou a bez chyb nebo překlepů.

4. Zvolte vhodnou cílovou URL.

Při nastavování cílové URL veďte uživatele vždy na maximálně relevantní stránku a tím mu usnadněte cestu k nákupu.

Pokud uživatel hledá například pračku konkrétní značky, veďte ho přímo do kategorie praček s touto značkou. Pokud hledá konkrétní model, veďte ho přímo na jeho stránku.

Uživatele, který hledá konkrétní dotazy, rozhodně neveďte na domovskou stránku vašeho e-shopu. Takový uživatel neuvidí to, co hledá a tím se zvyšuje pravděpodobnost, že váš web obratem opustí, aniž by nakoupil.

5. Zvyšte atraktivitu svého inzerátu:

Inzerát odlište od konkurence.

  • Probuďte v sobě copywritera a porovnejte mezi sebou inzeráty svých konkurentů. Zkuste najít způsob, jak se od nich odlišit.
  • Významnou roli hraje také to, jak inzerát vizuálně působí. Uživatelé většinou text doslovně nečtou ale spíše skenují, proto je vhodné je již při letmém pohledu zaujmout třeba čísly, ať už se jedná o ceny, slevy, letopočty, nebo další konkrétní údaje.

Vyzvěte uživatele k akci.

  • Vyzkoušejte v textu inzerátu výzvu k akci. Směřujte uživatele k tomu, co chcete, aby udělali. Pokud je taková výzva dobře formulovaná, lidé jí rozumí a vědí, co se stane, když ji provedou. Vyzkoušejte slovesa jako například: Kupte si, Vyzkoušejte, Rezervujte, Objevte, Zažijte

Zdůrazněte užitky a konkurenční výhody.

  • Proč by měl uživatel nakoupit právě u vás? V čem se vaše nabídka liší od těch ostatních? Odpovědi na tyto otázky by se měly v inzerátu vždy nacházet.

Zdůrazněte v textu inzerátu vaši silnou značku

  • Máte silnou a důvěryhodnou značku? Využijte toho a dejte ji viditelně do inzerátu.