Vylučující klíčová slova
Vylučující klíčová slova slouží k zamezení zobrazování inzerátu na nežádoucí vyhledávací dotazy.
Podívejte se, jak vylučující klíčová slova fungují a jak pracovat se shodami vylučujících klíčových slov.
Proč vylučující klíčová slova zadávat?
- Vaše reklama bude přesněji zacílená – získáte vyšší relevanci.
- Dosáhnete vyšší míry prokliku – minimalizujete počet zobrazení, která jsou nerelevantní a nevedou k prokliku.
- Můžete tak docílit snížení skutečné ceny za proklik při zachování stejné pozice, nebo při stejné ceně dosáhnout pozice vyšší.
Tyto dva faktory jsou spolu s max. CPC stěžejními parametry, které vstupují do aukce (viz Způsob řazení inzerátů ve vyhledávací síti)
Doporučení k zadávání vylučujících klíčových slov:
Vylučující klíčová slova zadávejte primárně ve volné shodě.
Díky volné shodě nejsnáze zajistíte vyloučení všech variant nežádoucího dotazu a ušetříte si tím další práci do budoucna. Samozřejmě se ale také můžou najít případy, kde je vhodnější použít vylučující klíčové slovo ve frázové nebo přesné shodě.
Buďte obezřetní, abyste nevyloučili i slova, na která chcete cílit.
Vylučujícím klíčovým slovům jsme se podrobně věnovali v tomto videu. Najdete v něm také praktické ukázky jejich použití: