Jaká klíčová slova zvolit?
Klíčová slova zadávejte podle toho, jak vás, vaše produkty nebo služby potenciální zákazníci hledají nebo by hledat mohli. Tipy na vhodná klíčová slova najdete například na vašem webu.
S volbou vhodných klíčových slov vám pomůže především nástroj Návrh klíčových slov.
Typy klíčových slov
Vámi zvolená klíčová slova se budou lišit v míře jejich konkrétnosti. Vyhledávací kampaně typicky obsahují tyto základní skupiny klíčových slov:
Brandová klíčová slova (klíčová slova obsahující název vaší firmy – například Ráj hraček).
Uživateli, který hledá vaši firmu, se zobrazí inzerát se sdělením, které si sami zvolíte.
Obecná klíčová slova (například: hračky, hračky pro děti, hračkářství,…).
Mají obvykle vyšší hledanost a v aukci bojujete s větší konkurencí. Zároveň však výrazně zvyšují návštěvnost vašeho webu a přináší významné množství konverzí.
Konkrétní klíčová slova (elektrické autíčko, autíčko na dálkové ovládání, vláčkodráha pro děti,…).
Tato slova mají nižší hledanost než obecná klíčová slova. Svým charakterem ale více vyjadřují konkrétní nákupní záměr – uživatel se již rozhodl, že ze všech hraček chce právě elektrické autíčko/autíčko na dálkové ovládání/vláčkodráhu.
Produktová klíčová slova (například LEGO 41340 Friends dům přátelství, LEGO 41335 Friends Mia a její domek na stromě, LEGO Friends 41325 – hřiště v městečku Heartlake,…).
Jedná se o klíčová slova, která odpovídají názvům konkrétních produktů. Uživatelé, kteří je do vyhledávače zadávají, jsou velmi blízko k finálnímu nákupu. Zobrazení inzerátu a tedy i prokliků z takového slova bude sice méně než z obecných dotazů, ale jeho průměrná cena za proklik bude díky menší konkurenci pravděpodobně nižší. Naopak se dá očekávat, že konverzní poměr bude vysoký.