Struktura vyhledávací kampaně
Na začátku vaší práce s vyhledávacími kampaněmi vyberte vhodná klíčová slova.
Pro správné fungování vyhledávacích kampaní je důležitá jejich struktura, kterou rozumíme rozdělení klíčových slov do kampaní a sestav v rámci Sklik účtu. Členění klíčových slov do reklamních sestav a kampaní doporučujeme nepodcenit a věnovat mu dostatek času.
TIP: Díky vhodné struktuře získáte jednodušší optimalizaci, přehlednost, inzeráty na míru konkrétním klíčovým slovům. Můžete tím i zlepšit relevanci sestav nebo pozici inzerátů.
Nedoporučujeme zadávat stejná klíčová slova do více sestav. Reklama se zobrazí na úspěšnější z nich, případně bude obě klíčová slova náhodně střídat. Dochází tak ke zkreslení a znepřehlednění statistik.
Pro základní orientaci doporučujeme přečíst si, z čeho se skládá vyhledávací kampaň a jaká je její struktura.
Členění a pojmenování kampaní
Strukturu a názvy vyhledávacích kampaní doporučujeme připravit si předem s přihlédnutím k těmto faktorům:
Typ klíčových slov
Klíčová slova, která se zadávají do jednoho účtu, jsou zpravidla různého typu – brandová, obecná, více konkrétní, produktová a další (viz Jaká klíčová slova zvolit?). Vhodné názvy kampaní pak mohou být například Brand, Obecná, Produkty a podobně.
Kategorie a podkategorie webu u e-shopu
Vhodné jsou například názvy kampaní jako Dráhy, Dřevěné hračky, Hudební nástroje, Panenky, Společenské hry, Nafukovací hračky, Pískoviště atd.
Šíře sortimentu
Čím větší šíře sortimentu, tím více kampaní.
Důležitost propagace sortimentu/služby
Pro sortiment nebo službu, které mají prioritu, doporučujeme mít samostatnou kampaň nebo více kampaní.
Další dle vlastního uvážení tak, aby se vám s účtem dobře pracovalo.
Cílem členění je přehlednost a udržení struktury, která vám usnadní budoucí práci s vašimi kampaněmi.
TIP: Produkty/služby s odlišnou sezónou je dobré mít v oddělených kampaních. Budou se vám snáze aktivovat/pozastavovat, upravovat a vyhodnocovat.
Členění klíčových slov do reklamních sestav a jejich pojmenování
V předchozí části jsme si vysvětlili faktory, které vstupují do aukce ve vyhledávací síti. Kromě zadané max. CPC je to relevance a tvar klíčového slova ke konkrétnímu dotazu uživatele a také CTR (míra prokliku).
Převedeno do praxe, vaším cílem je, aby:
- Všechna vaše klíčová slova byla podrobně roztříděná do jednotlivých reklamních sestav tak, aby spolu klíčová slova v jedné reklamní sestavě vždy velmi úzce souvisela. Každou sestavu pak pojmenujte podle hlavního klíčového slova v ní.
- U každé reklamní sestavy byly napsané inzeráty na míru a s URL, která vede na co nejpřesnější cílovou stránku.
Ukázka:
E-shop s dětskými hračkami chce inzerovat například na klíčová slova:
- hračky,
- hračka,
- hračky ze dřeva,
- dřevěné hračky,
- elektrické autíčko,
- dřevěné autíčko,
- LEGO 41340 Friends dům přátelství,
- Ráj hraček (brand),
- dětské pískoviště,
- pískoviště s krytem.
Vhodná struktura vyhledávacích kampaní může vypadat například takto:

Díky takto členité struktuře navyšujete relevanci mezi dotazem uživatele, klíčovým slovem a inzeráty. Zároveň přesnou odpovědí na dotaz uživatele zvyšujete pravděpodobnost, že vaše CTR, tedy míra prokliku, bude vyšší, protože uživatel uvidí přesně to, co hledal.
Můžete tak získat zvýhodnění oproti konkurenci.
Pokud bychom naše klíčová slova dostatečně nerozčlenili do úzce zaměřených reklamních sestav, nemohli bychom skupině blízkých klíčových slov napsat inzeráty na míru (inzeráty se tvoří na úrovni reklamní sestavy). To by vedlo k nižší relevanci reklamy, potažmo k nižší míře prokliku.