Nejčastější chyby
1) Mnoho různých klíčových slov v jedné sestavě
Rozdělujte klíčová slova ve vyhledávání na menší a tematicky užší sestavy. Těm nejdůležitějším je dobré pak vytvořit sestavy vlastní.
Příliš mnoho klíčových slov v jedné sestavě znamená nedostatečně relevantní inzeráty, které pak neodpovídají dotazu uživatele.
2) Chybí vylučující klíčová slova
Pracujte s vyhledávacími dotazy. Získáte tak nejen nová a relevantní klíčová slova, ale také vylučující klíčová slova. Díky nim zamezíte výdeji inzerátů na nerelevantní dotazy a zlepší se i míra prokliku a celkové výsledky.
3) Chybí některé shody klíčových slov
Využívejte všechny typy klíčových slov. Každá ze shod se totiž může zobrazovat na odlišné dotazy a dosahovat rozdílného výkonu. Získáte tak více konverzí, než kdybyste některou z nich vynechali.
Frázová a volná shoda přináší nová relevantní klíčová slova pro další využití.
4) Nízký rozpočet a vysoké CPC
Hlásí kampaň nízký rozpočet? Inzerce může být omezená a vy tak zbytečně přicházíte o zobrazení. Řešením je buď navýšení denního limitu kampaně, anebo snížení ceny za proklik. Díky tomu získáte alespoň více prokliků, pokud si zatím nemůžete dovolit navýšit rozpočet.
5) Chybí rozšíření o Odkazy a Popisky
Pokud se inzerát zobrazí na první nebo druhé TOP pozici, pomocí rozšíření zvětšíte plochu inzerátu. Zároveň tím můžete zvýšit CTR a přivést více zákazníků. Tato rozšíření mějte nastavené alespoň na úrovni kampaně.
6) Regionální cílení na celou ČR
Regionální cílení má smysl pouze v případě, že vaše společnost působí jen v určité části ČR. Pokud zakliknete všechny kraje, můžete přijít o část návštěvníků na webu. Seznam totiž využívají i lidé připojení přes VPN, nebo když se nachází v zahraničí. Cílení je pak nelokalizuje do České republiky. Proto je lepší v tomto případě funkci vynechat.
7) Posíláte uživatele na nerelevantní cílovou stránku, proto nenajdou to, co hledají.
Například pokud URL inzerátu na konkrétní produkt – rychlovarnou konvici – vede na home page vašeho e-shopu. Uživatel nenajde, co očekával a pravděpodobně stránky opustí.
8) Ačkoli můžete, neměříte konverze, proto nevíte, co funguje.
Díky konverzím víte přesně, která klíčová slova a inzeráty mají dobré výsledky. Podle toho je podpoříte, utlumíte nebo vyměníte.
9) Pravidelně neupravujete ceny za proklik dle výsledků.
Horší se tím návratnost investic a můžete padat na horší pozice ve Vyhledávání.