Ukázky využití cílení na vlastní seznamy zákazníků
Strategie se bude zejména odvíjet od toho, jaké seznamy vlastních zákazníků máte k dispozici (vždy o dostatečném počtu emailových adres) a co chcete zákazníkům sdělit.
Pro vlastní seznamy zákazníků doporučujeme použít úzce profilované publikum uživatelů tak, aby to businessově dávalo co největší smysl.
Například můžete vytvořit seznamy zákazníků, kteří:
- u vás již v minulosti jednou nakoupili a:
- kde uplynula dlouhá doba od nákupu (například CK po roce nabídne letní dovolenou),
- nastala doba vhodná pro výměnu produktu,
- koupili konkrétní produkt a:
- chcete jim nabídnout doplňkový produkt/produkty,
- vyšla nová verze zakoupeného modelu produktu (Xbox, iPhone,…),
- u vás nakupují pravidelně,
- se přihlásili k odběru newsletteru/jsou součástí vašeho věrnostního programu,
- jsou z určitého města (například je chcete informovat o otevření blízké kamenné pobočky),
- mají nainstalovanou aplikaci a:
- jsou přihlášení – oslovení loajálních zákazníků,
- nepoužívají ji aktivně – reaktivace,
- registrovali se na kamenné pobočce offline (zanechali na sebe emailovou adresu) v rámci akce registruj se a dostaneš slevu.
Příklady
E-shop s výrobky pro domácí mazlíčky v sezóně myslí na prodej výrobků proti klíšťatům a chce je nabízet relevantním zákazníkům. Tedy těm, co mají psy. Dokáže si velmi snadno sestavit publikum – ve svém systému si vyexportuje e-mailové adresy zákazníků, kteří v poslední době nakupovali jiné výrobky pro psy. Díky vlastnímu seznamu zákazníků v retargetingu Skliku na ně dokáže efektivně zacílit svou reklamu s relevantní nabídkou.
E-shop otevírá kamennou pobočku ve městě, kde dosud nepůsobil. Pomocí nové funkce osloví s informací o otevření zákazníky z tohoto města.
Cestovní kancelář snadno a spolehlivě osloví své loňské zákazníky aktuální nabídkou bez ohledu na to, jestli cookies zákazníka vydržely poslední rok.
E-shop s programy na hubnutí nabídne uživatelům, kteří se z programu odhlásili, výraznou slevu, která není inzerovaná v jiných reklamách.