Optimalizace CPC
Max. CPC ovlivníte:
Zadáním hodnot CPC v rozhraní Zboží.cz – přes:
- nastavení pro kategorie nebo
- nastavení pro cenové rozsahy nebo
- položky jednotlivě – nastavením ceny za proklik v detailu každé nabídky nebo
- exportem / importem položek v CSV souboru do systému Zboží.cz nebo
- exportem / importem kategorií v CSV souboru do systému Zboží.cz nebo
- jejich kombinací.
Pokud je vybráno více možností, je jejich priorita následující
- nastavení položek
- nastavení dle kategorií
- nastavení dle cenových rozsahů
Ať už zvolíte jakoukoliv z možností výše, vždy máte možnost zadat 2 druhy CPC
- MAX_CPC (CPC pro detail produktu)
- MAX_CPC_SERACH (CPC pro výpis a vyhledávání nabídek a Zboží inzeráty)
Každou úpravou CPC upravujete cenu za proklik produktové inzerce jak pro pro web Seznam.cz tak i pro web Zboží.cz:
Co přesně ovlivňuje CPC pro detail produktu (MAX_CPC)?
- Na webu Zboží.cz: pozice Detail produktu – Top (první 3 placené pozice v produktové kartě, tzv. Doporučené nabídky).
- Na webu Seznam.cz: Produktová upoutávka při vyhledávání na Seznam.cz (zobrazuje se jen na mobilních zařízeních).
Co přesně ovlivňuje CPC pro výpis a vyhledávání nabídek a Zboží inzeráty (MAX_CPC_SERACH)?
- Na webu Zboží.cz:
- výsledek hledání (výpis samostatných nabídek napříč celým Zboží.cz, tj. nabídky bez produktové karty),
- výpis kategorie (výpis samostatných nabídek v konkrétní kategorii),
- hledání v kategorii (výpis samostatných nabídek v konkrétní kategorii při hledání klíčových slov).
- Na webu Seznam.cz – Zboží inzeráty
Následně můžete již zadané CPC procentuálně upravovat prostřednictvím multiplikátoru v rozhraní Zboží.cz.
Díky multiplikátoru můžete upravit CPC pouze pro určitý web (Seznam.cz vs Zboží.cz) a/nebo umístění nabídky a/nebo zařízení (PC, tablet, mobil).
V administraci Zboží.cz je v Nastavení aukce v záložce Úprava max. CPC k dispozici multiplikátor pro procentuální úpravu nabídek CPC.
Možnosti multiplikátoru v rozhraní Zboží.cz i jeho ukázku si projděte v naší Nápovědě.