Krok 3: Vytvořte kampaň
1. V administračním rozhraní Skliku vyberte možnost Vytvořit kampaň a založte Obsahovou kampaň.
Kromě klasických obsahových kampaní lze Lookalike využít také u Videokampaně a Produktové kampaně (za předpokladu použití Dynamického banneru).
2. V základním přehledu nastavte vhodně tyto parametry:
název kampaně a úvodní sestavy | s ohledem na přehlednost při větším počtu kampaní v účtu a pro potřeby snadného filtrování |
platební model | doporučeno CPC u Brandingu a Videa zvolte CPT |
maximálně povolený denní rozpočet | min. 30 Kč upravíte kdykoli v nastavení kampaně |
výchozí maximálně nabízená CPC/CPT | min. 0,50 Kč vyšší cena může zlepšit pozici reklamy |
Pokud zakládáte novou kampaň v administračním rozhraní Skliku, budete muset při jejím zakládání založit také první reklamní sestavu a následně vybrat typ reklamy.
Více k tomuto kroku naleznete v následující kapitole.
3. Po založení kampaně se vraťte se do jejího Nastavení a zadejte další užitečné parametry kampaně.
Doporučení: Denní budget kampaně a Frekvence zobrazení reklamy
Dbejte na to, aby byl dostatečný poměr mezi max. CPC/CPT a nastaveným denním rozpočtem. Pokud se vám kampaně vyplácí, měl by být denní rozpočet nastavený alespoň o 20 % výše, než je průměrná denní investice, aby nedošlo k omezení kampaní v případě zvýšené poptávky (například v sezóně).
Podívejte se, jaký poměr denní rozpočet : maximální CPT/CPC doporučujeme dodržet.
U Lookalike kampaní doporučujeme pracovat především s Frekvencí zobrazení reklamy, kde nastavujete maximální počet zobrazení reklamy jednomu uživateli za den či týden. Obecně platí, že čím vizibilnější formát reklamy, tím nižší frekvenci zobrazení můžete nastavit.
A jakou frekvenci zobrazení doporučujeme nastavit pro jednotlivé typy cílení a formáty reklamy?