Nejčastější chyby
1) Nízký rozpočet a vysoké CPC
Hlásí kampaň nízký rozpočet? Inzerce může být omezená a vy tak zbytečně přicházíte o zobrazení. Řešením je buď navýšení denního limitu kampaně, anebo snížení ceny za proklik. Díky tomu získáte alespoň více prokliků, pokud si zatím nemůžete dovolit navýšit rozpočet.
2) Regionální cílení na celou ČR
Regionální cílení má smysl pouze v případě, že vaše společnost působí jen v určité části ČR. Pokud zakliknete všechny kraje, můžete přijít o část návštěvníků na webu. Seznam totiž využívají i lidé připojení přes VPN, nebo když se nachází v zahraničí. Cílení je pak nelokalizuje do České republiky. Proto je lepší v tomto případě funkci vynechat.
3) Posíláte uživatele na nerelevantní cílovou stránku, proto nenajdou to, co hledají.
Například pokud URL inzerátu na konkrétní produkt – rychlovarnou konvici – vede na home page vašeho e-shopu. Uživatel nenajde, co očekával a pravděpodobně stránky opustí.
4) Ačkoli můžete, neměříte konverze, proto nevíte, co funguje.
Díky konverzím víte přesně, která klíčová slova a inzeráty mají dobré výsledky. Podle toho je podpoříte, utlumíte nebo vyměníte.
5) Pravidelně neupravujete ceny za proklik dle výsledků.
Horší se tím návratnost investic.
6) Ačkoli vám to pravidla inzerce umožňují, nevyužíváte funkce Retargeting a/nebo Dynamický retargeting.
Připravujete se tak o další efektivní konverze.
7) Nevyužíváte všechny dostupné formáty bannerů v Obsahové síti Skliku.
Připravujete se tak o zobrazení reklamy na některých reklamních plochách.