Konverzní kód
Konverzní kód se používá na webových stránkách k měření a sledování konkrétních akcí (tzv. konverzí), které uživatelé provedou. Konverze představuje cílenou akci, kterou chcete od návštěvníků, jako je například:
- Dokončení nákupu (e-shop).
- Registrace na webu.
- Odeslání kontaktního formuláře.
- Stažení souboru.
- Kliknutí na specifické tlačítko.
Konverzní kódy musí obsahovat parametr consent a hodnotu vyjadřující souhlas nebo nesouhlas uživatele s ukládáním cookies. V opačném případě naše systémy kódy nezpracují.
Sklik má vestavěnou ochranu proti opakovaným načtením stránky, která by způsobila umělé zvýšení počtu konverzí. Proto je další konverze započtena až po uplynutí tří minut. Opakované návštěvy konverzní stránky, které byly uskutečněny před tímto časovým limitem, jsou ignorovány.
Kód pracuje s identifikátorem prokliku na reklamu (v URL reprezentovaný parametrem sznaiid), který je pak zpět do Seznamu odesílaný s konverzním kódem. Umí tedy změřit konverzi i v případech, kdy měření nějakým způsobem blokuje prohlížeč, je tu jiný problém s předáním identity, např. není zaslaná e-mailová adresa nebo měření nestačí k napárování, protože je třeba uživatel na Seznamu přihlášený pomocí účtu na jiném e-mailu. Pro tuto fuknci je potřeba mít nasazený retargetingový kód na cílové stránce reklamy i na stránce s provedením konverze.
Více o získání konverzního kódu a jeho nastavení se dočtete v naší nápovědě.