Typy cílení v Obsahové síti Skliku
Cílení v Obsahové síti Skliku je možné rozdělit podle toho, zda cílí na uživatele nebo na webové stránky.
Mezi cílení na uživatele patří:
Retargeting
Tato funkce slouží k opětovnému oslovení uživatelů, kteří již v minulosti váš web navštívili.
Dynamický retargeting
Dynamický retargeting zobrazuje návštěvníkům vašeho e-shopu zboží, které si u vás na webu prohlíželi. Produkt zobrazí včetně obrázku a ceny.
Podmínkou pro spuštění Dynamického retargetingu je registrace a XML feed na Zboží.cz.
Retargeting a Dynamický retargeting patří k funkcím, které dokážou přinést inzerentům velmi dobré výsledky. Pokud je to možné, v účtu by tyto funkce neměly chybět.
Zájmy o koupi
Prostřednictvím Zájmů o koupi zacílíte na uživatele, o kterých prokazatelně víme, že se v nedávné době zajímali o nákup: například auta, zájezdu, určitého typu elektroniky a mnoha dalších.
Hodí se pro oslovení uživatelů v posledních fázích nákupního procesu a pro výkonové kampaně.
Zájmy
Za pomoci Zájmů oslovíte uživatele na základě jejich dlouhodobého chování. Můžete oslovit například uživatele, o kterých víme, že se dlouhodobě zajímají o téma: Nemovitosti, Knihy a literatura, Finance a mnoho dalších.
Cílení na Zájmy je obecnější než cílení na Zájmy o koupi a Retargeting a má širší zásah.
Použijete ho typicky pro vyvolání poptávky a pro posílení brandu.
Dynamický retargeting návštěvníků webů Seznamu
Prostřednictvím tohoto cílení zobrazujete reklamu na konkrétní produkt z vašeho XML feedu uživatelům, kteří jej hledali ve vyhledávači Seznam.cz nebo si jej prohlíželi na Zboží.cz a přitom nenavštívili váš web.
Reklama se zobrazuje v obsahové síti ve formě šablony dynamického banneru spolu s dalšími relevantními produkty z vašeho XML feedu.
Jedná se o nejpřesnější akviziční cílení v obsahové síti (dokonce přesnější než Zájmy o koupi) – je vhodné pro získání nových, relevantních uživatelů bez tvrdých cílů v podobě last click konverzí s určitou cenou za konverzi či PNO.
Vlastní seznamy zákazníků
Umožňuje zacílit reklamu v obsahové síti také na vlastní seznamy uživatelů, definované e-mailovými seznamy zákazníků či registrovaných uživatelů, od kterých máte k tomuto účelu souhlas.
Umožňuje zacílit na velmi přesně definované skupiny uživatelů – podle možností vašeho CRM nebo CDP systému – a vytvářet tak různé strategie. Na rozdíl od mailingu nepadá do spamu a je vysoce vizibilní.
Další výhodou je nezávislost tohoto cílení na cookies třetích stran. Umožňuje komunikovat i se zákazníky, kteří pravidelně nechodí na váš web nebo si promazali cookies.
Mezi cílení na webové stránky patří:
Témata
Zadáním témat zajistíte, že se vaše reklama bude zobrazovat na webech Obsahové sítě, které se věnují zvoleným tématům. Například Fotografování, Krása a kosmetika, Zahrada a hobby, Zpravodajství a další.
Umístění
Pokud chcete být vidět na konkrétních webech, zvolte Umístění. Dá se cílit na celý web, jeho část, subdoménu i konkrétní podstránku. Podívejte se na seznam nejvýznamnějších webů Sklik Obsahové sítě.
Cílení na klíčová slova v Obsahové síti
Cílení na klíčová slova v Obsahové síti funguje jinak než ve vyhledávání. Jedná se o nejméně přesný typ cílení. Do sestavy zadáte několik slov, která mají vystihnout určité téma. Systém pak hledá shodu alespoň části zadaných klíčových slov s textem na webových stránkách v Obsahové síti a tam reklamu zobrazí.
Filtr Pohlaví
V Obsahové síti můžete uživatele filtrovat podle pohlaví (Muž, Žena, Neznámý). Cílení na pohlaví nelze použít samostatně, ale jen jako filtr v kombinaci s jiným typem cílení.